T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / CİHANBEYLİ - Merkez Atatürk İlkokulu

Haberler

Nis

Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyon Önleme Eğitimi 

Nis

Beden Eğitimi Öğretmenimiz Eray ÖZÇELİKCİ tarafından 7.sınıf öğrencilerimiz ile başlatmış olduğu  BES & WEB ( Beden Eğitimi ve Spor dersinde Web araçları kullanımı )  E-Twinning Projemiz sona yaklaşıyor.

 

BES & WEB projesi kapsamında uzaktan yapılan Beden Eğitimi derslerinin bilişim teknolojileri ile bütünleşmesi ve eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşmasını sağlıyor. 

 

Proje kapsamında okulumuz öğrencileri aşağıda bulunan web 2.0 araçlarını Beden Eğitimi dersi ile işleyerek öğrendiler. Öğrencilerimizin Beden Eğitimi dersinde BES & WEB Projesi kapsamında çalışma yaptığı WEB 2.0 araçları şunlardır:

 

CANVA

WORDWALL

KAHOOT

PADLET

VOKİ

PİXTON

STORY JUMPER

BEKLENEN SONUÇLAR

 

1-Farklı web 2,0 araçları hakkında bilgi sahibi olunacaktır.

2-Teknoloji yakından takip edilmiş olacaktır.

3-Öğrencilerin uzaktan eğitimde eğlenceli ve bol hareketli vakit geçirmesini sağlanacaktır.

4-Beden Eğitimi ve Spor dersi gerektiği gibi uygulamalı yapılmaya devam edilmiş olacaktır.

Mrt

Mrt

Mrt

Çanakkale Şehitlerine

Şu Boğaz harbi nedir? Var mı ki dünyada eşi?
En kesif orduların yükleniyor dördü beşi,
Tepeden yol bularak geçmek için Marmara'ya
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.

Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde -gösterdiği vahşetle- "Bu bir Avrupalı!"
Dedirir: Yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi,
Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi!

Eski Dünya, Yeni Dünya, bütün akvâm-ı beşer,
Kaynıyor kum gibi... Mahşer mi, hakikat mahşer.
Yedi iklimi cihânın duruyor karşısında,
Ostralya'yla beraber bakıyorsun: Kanada!

Çehreler başka, lisanlar, deriler rengârenk;
Sâde bir hâdise var ortada: Vahşetler denk.
Kimi Hindû, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ...
Hani, tâ'ûna da zuldür bu rezil istilâ!

Ah, o yirminci asır yok mu, o mahhlûk-i asil,
Ne kadar gözdesi mevcud ise, hakkıyle sefil,
Kustu Mehmetçiğin aylarca durup karşısına;
Döktü karnındaki esrârı hayâsızcasına.

Maske yırtılmasa hâlâ bize âfetti o yüz...
Medeniyyet denilen kahbe, hakikat, yüzsüz.
Sonra mel'undaki tahribe müvekkel esbâb,
Öyle müdhiş ki: Eder her biri bir mülkü harâb.

Öteden sâikalar parçalıyor âfâkı;
Beriden zelzeleler kaldırıyor a'mâkı;
Bomba şimşekleri beyninden inip her siperin;
Sönüyor göğsünün üstünde o arslan neferin.

Yerin altında cehennem gibi binlerce lâğam,
Atılan her lâğamın yaktığı yüzlerce adam.
Ölüm indirmede gökler, ölü püskürmede yer
O ne müdhiş tipidir: Savrulur enkâz-ı beşer...

Kafa, göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el ayak,
Boşanır sırtlara, vâdilere, sağnak sağnak.
Saçıyor zırha bürünmüş de o nâmerd eller,
Yıldırım yaylımı tûfanlar, alevden seller.

Veriyor yangını, durmuş da açık sinelere,
Sürü halinde gezerken sayısız tayyâre.
Top tüfekten daha sık, gülle yağan mermiler...
Kahraman orduyu seyret ki bu tehdide güler!

Ne çelik tabyalar ister, ne siner hasmından;
Alınır kal'a mı göğsündeki kat kat iman?
Hangi kuvvet onu, hâşâ, edecek kahrına râm?
Çünkü te'sis-i İlâhî o metin istihkâm.

Sarılır, indirilir mevki'-i müstahkemler,
Beşerin azmini tevkif edemez sun'-i beşer;
Bu göğüslerse Hudâ'nın ebedî serhaddi;
"O benim sun'-i bedi'im, onu çiğnetme" dedi.

Âsım'ın nesli... diyordum ya... nesilmiş gerçek:
İşte çiğnetmedi nâmusunu, çiğnetmeyecek.
Şûhedâ gövdesi, bir baksana, dağlar, taşlar...
O, rükû olmasa, dünyâda eğilmez başlar...

Vurulmuş tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilâl uğruna, yâ Rab, ne güneşler batıyor!
Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker!
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.

Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhid'i...
Bedr'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi.
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
"Gömelim gel seni tarihe" desem, sığmazsın.

Herc ü merc ettiğin edvâra da yetmez o kitâb...
Seni ancak ebediyyetler eder istiâb.
"Bu, taşındır" diyerek Kâ'be'yi diksem başına;
Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına;

Sonra gök kubbeyi alsam da ridâ namıyle,
Kanayan lâhdine çeksem bütün ecrâmıyle;
Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan,
Yedi kandilli Süreyyâ'yı uzatsam oradan;

Sen bu âvizenin altında, bürünmüş kanına;
Uzanırken, gece mehtâbı getirsem yanına,
Türbedârın gibi tâ fecre kadar bekletsem;
Gündüzün fecr ile âvizeni lebriz etsem;

Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana...
Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana.

Sen ki, son ehl-i salibin kırarak salvetini,
Şarkın en sevgili sultânı Salâhaddin'i,
Kılıç Arslan gibi iclâline ettin hayran...
Sen ki, İslâm'ı kuşatmış, boğuyorken hüsran,

O demir çenberi göğsünde kırıp parçaladın;
Sen ki, ruhunla beraber gezer ecrâmı adın;
Sen ki, a'sâra gömülsen taşacaksın... Heyhât!
Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihât...

Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,
Sana âguşunu açmış duruyor Peygamber.

Mehmet Akif Ersoy

Mrt

İSTİKLAL MARŞI 

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal...
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal!

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana va'dettigi günler hakk'ın...
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri 'toprak!' diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.

Ruhumun senden, ilahi, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli,
Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.

O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerihamdan, ilahi, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruh-i mücerred gibi yerden na'şım;
O zaman yükselerek arsa değer belki başım.

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal.

Mehmet Akif Ersoy

Mrt

"Bingöl'den Tatvan'a gitmekte olan askeri helikopterin Bitlis'te elim bir kazaya uğrayarak düşmesi sonucu 11 vatan evladımız şehit oldu. Kahraman şehitlerimize Allah'tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz" 

Mrt

Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı sonrasında alınan kararlar doğrultusunda her alanda olduğu gibi eğitim ve öğretimde de il bazlı olarak yerinde karar uygulamasına başlanılmıştır.    Bu kapsamda, 2 Mart Salı günü itibariyle tüm okul öncesi eğitim kurumlarında, ilkokullarda, 8 ve 12. sınıflarda ülke genelinde yüz yüze eğitime başlanılacaktır.       Düşük ve orta riskli olarak tanımlanan illerde tüm okul öncesi eğitim kurumlarında, ilkokullarda, ortaokullarda ve liselerde yüz yüze eğitim gerçekleştirilecektir.     Düşük ve orta riskli olarak tanımlanan illerde yüz yüze eğitime;    Okul öncesi eğitim kurumlarında tam zamanlı,    İlkokullarda seyreltilmiş sınıflarda haftada iki (2) gün,    Ortaokul 5, 6, 7. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada iki (2) gün,    Ortaokul 8. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada 12-22 saat,    Lise hazırlık, 9. 10. 11. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada iki (2) gün,    Lise 12. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada 16-24 saat olacak şekilde yüz yüze eğitime başlanacaktır.      Yüksek ve çok yüksek riskli olarak tanımlanan illerde yüz yüze eğitime;    Okul öncesi eğitim kurumlarında tam zamanlı,    İlkokullarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada iki (2) gün,   8. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada 12-22 saat,     12. sınıflarda seyreltilmiş gruplar halinde haftada 16-24 saat olarak başlanacaktır.     Özel gereksinimli öğrenciler için hizmet veren özel eğitim okul ve sınıfları ülke genelinde tam zamanlı olarak yüz yüze eğitime başlayacaktır.   Yüz yüze eğitime başlayacak tüm okul kademeleri ve sınıf düzeylerinde eğitim 2 Mart Salı gününden itibaren başlayacaktır.   Liselerdeki sınavlar 8 Mart Pazartesi gününden itibaren tüm illerimizde salgın tedbirleri çerçevesinde yüz yüze gerçekleştirilecektir.    Köy ve seyrek nüfuslu yerleşim yerlerindeki eğitim kurumlarında mevcut kararlar uygulanmaya devam edecektir.    Yüz yüze eğitim kapsamı dışındaki uygulamalarda uzaktan eğitime devam edilecektir. Yüz yüze eğitime katılım bütün illerde veli rızasına bağlı olarak gerçekleştirilecektir.    Kamuoyunun bilgisine saygıyla duyurulur. 

Şbt

Ock

BİRLİKTE 23 GÜN" İLE YARIYIL TATİLİNİN HER GÜNÜNE ÖZEL ETKİNLİK

Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, her ilden bir ilkokul, bir ortaokul ve bir lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilen video konferansta yarıyıl tatili zilini çaldı. Birinci dönemin değerlendirmesini yapan Bakan Selçuk, öğrencilerden aylardır çok vakit geçirdikleri ekran karşısından bu tatilde biraz uzak kalmalarını istedi. Selçuk, öğrencilere eğlenceli vakit geçirmek için yeni bir öneri sunarak farklı sınıf düzeylerine uygun hazırlanan her güne özel bir etkinliğin yer aldığı "Birlikte 23 Gün" çalışmasını tanıttı.

2020-2021 eğitim öğretim yılının birinci dönemi tamamlanırken Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Türkiye'nin her yerindeki öğrencilerle dijital ortamda buluştu. 81 ilden birer ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisinin katıldığı video konferansta öğrencilerle sohbet eden Bakan Selçuk, birinci döneme ilişkin değerlendirmesini paylaştı.   Salgın nedeniyle eğitim, iş hayatı ve alışveriş gibi birçok şeyin dijital ortama taşındığı bir dönem yaşandığına dikkati çeken Ziya Öğretmen'in öğrencilere bir önerisi vardı, "Lütfen, bu tatilde ekrandan biraz uzak kalın." dedi. Bunun için yapılan hazırlığı şu sözlerle anlattı: "Size ekrandan uzak kalın diyoruz ama sözü burada bırakmıyoruz. 'Onun yerine ne yapalım?' sorunuza cevap vermek için çok seveceğinizi umduğumuz bir hazırlık yaptık. 23 gün olan yarıyıl tatili süresince her güne özel ve birbirinden eğlenceli etkinlikleri ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri için hazırladık."   İlk ve ortaokul öğrencilerinin karnelerinin hayırlı olmasını dileyen Selçuk, "Çocuklarımızın, öğretmenlerimizin ve velilerimizin tatilde güzel bir dinlenme dönemi yaşamalarını temenni ediyorum. Bizler bu dönemde de birbirimizle irtibatı kesmeyeceğiz. Buradan tüm çocuklarımıza sevgilerimi, öğretmenlerimize, velilerimize teşekkürlerimi özellikle iletiyorum." diye konuştu.   "Baharı okullarımızda hep birlikte karşılamak niyetindeyiz"   Bakan Selçuk, öğrencilerin uzaktan eğitimin inceliklerini bir şekilde öğrendiğini, zorluk ve güzelliklerini yaşadığını aktardı. Öğretmenler, aileler ve öğrencilerin gayretlerinin çok değerli olduğunu belirten Selçuk, "Elbette gönlünüzden geçtiği gibi çok çok mükemmel bir şekilde sürekli olarak yüz yüze eğitim yapma imkânımız olmadı. Ama emin olun dünya standartlarında bir uzaktan eğitim ortamını sizler için oluşturduk." dedi. İkinci döneme ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Selçuk, "İkinci dönemde salgının yolumuzdan çekildiği oranda, okullarımıza hep beraber döneceğiz ve 15 Şubat'tan itibaren de sizleri okullarımıza çağırmak, orada görmek istiyoruz. Salgın koşullarını dikkate alarak elbette bu değerlendirmeler de yapılıyor. Baharı okullarımızda hep birlikte karşılamak niyetindeyiz." ifadelerini kullandı.    "Güçlü insanlar olmak istiyorsanız işlerinizi kendiniz yapmalısınız"   Selçuk, yarıyılın 23 gün sürecek uzun bir kış tatili olacağını hatırlatarak öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu: "Lütfen, fırsat buldukça oyunlar oynayın; bedeninizle, ruhunuzla şarkılar dinleyin, bol bol okuyun, mutlaka bir yerlere gidip gezin ve notlar alın. Resim yapın; kendinizi, ruhunuzu, bedeninizi ve zihninizi dinlendirmenin güzel yollarını bulun. Çevrenize en az ekrana baktığınız kadar dikkatle, güzeli çirkinden, iyiyi kötüden ayırmak üzere bakın. Çevrenin, doğanın, etrafımızda olup bitenlerin ne kadar güzel, ne kadar farklı ve ne kadar incelenmeye değer olduğunu göreceksiniz. Lütfen, elinizden geldiği, gücünüzün yettiği kadar bütün işlerinizi kendiniz yapın; kimseye yaptırmayın. Eğer güçlü insanlar olmak istiyorsanız, işlerinizi kendiniz yapmalısınız ve problemlerinizi kendiniz çözmelisiniz. O zaman ayakta durma ihtimaliniz, çok daha güçlü olma ihtimaliniz söz konusu olacaktır." Öğrencilerin evde kalmaktan sıkıldığının farkında olduklarını belirten Bakan Selçuk, "Ben diyorum ki elbette sıkıldık, yorulduk ama her zaman yapılacak güzel işler, güzel etkinlikler vardır. Azimli olmanız, istikrarlı olmanız çok önemli. Bir resim, bir yemek yapmanız, bir yazıyı, hikâyeyi kaleme almanız gerçekten çok çok değerli. Üretmek çok kıymetli ve bu şekilde içinizin rahatladığını da göreceksiniz ve biraz daha büyüdüğünüzü de hissedeceksiniz. Biz de sizler için böyle anlara şifa olacak, size iyi geleceğine inandığımız, her güne özel etkinlikler hazırladık. Bu etkinlikleri sizlerle paylaşacağız. 'Birlikte 23 Gün' etkinlikleri kapsamında farklı çalışmalarla eğlenerek öğrenme fırsatını devam ettireceksiniz." diye konuştu. Öğrencilerin, beğendikleri etkinliklere web sitesi üzerinden katılabileceklerini anlatan Selçuk, şunları kaydetti: "Sizden istediğim her yeni güne kendiniz ve ülkenizin geleceği için daha umutla bakmanız, umudunuzu hiçbir zaman yitirmemeniz... Biz sizlerle beraberiz, her türlü destek için hazırız, çalışıyoruz, merak etmeyin. Öğretmenlerinizle sürekli haberleşiyoruz. Her zaman çok daha güzel şeyler yapabilme imkânımız var; bunun için gelişmeye, öğrenmeye devam etmemiz çok önemli. Ben hepinizi bu zor dönemde gösterdiğiniz çabadan, ortaya koyduğunuz gayretten dolayı kutluyorum. Ailelerinize teşekkür ediyorum çünkü onlarla beraber gerçekten zor bir dönemi geçirdiniz. Öğretmenlerimize her zaman teşekkürüm, şükran duygularım var çünkü sizleri yalnız bırakmadılar, hep beraber cansiparane mücadele etme imkânımız oldu."   Birlikte 23 Gün'de neler var?   "Birlikte 23 Gün" tatil etkinlikleri içeriğinde öğrencilerin harf, sayı, renk gibi farklı kavramlara farklı açıdan bakmalarını sağlayan "Resfebe" bölümü; Türk ve Dünya bilimi ve sanatı alanlarında yaptığı çalışmalarla tanınan şahsiyetlerin tanıtıldığı "Kim O" bölümü; bulmaca, sudoku, oyun, günün deneyi ve öğrencilerin yazma becerilerinin gelişimi için hikâye tamamlama etkinliklerinin bulunduğu bölümler yer alıyor.   "Birlikte 23 Gün" tatil etkinlikleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki öğrencilerin tatil süreçlerini eğitim öğretim çerçevesinde planlamayı hedefleyerek öğrencilerin süreç içinde derslere olan tutum ve davranışlarındaki olumlu ivmenin süreklilik arz etmesi için sunuldu.  

 

"Birlikte 23 Gün" etkinlikleri takvimi http://birlikte23gun.meb.gov.tr/ adresinde erişime açıldı

Ock

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER İÇİN UYARLANMIŞ HAYAT BİLGİSİ ETKİNLİKLERİ SETİ

Uzaktan eğitim sürecinde özel eğitim öğrencilerine ilave kaynak desteği devam ediyor.  Kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi alan öğrencilere yönelik hazırlanan matematik dersi setinin ardından şimdi de Hayat Bilgisi dersi kazanımlarıyla ilgili uyarlanmış 3 kitap ve etkinlikler seti yayında...

1. sınıftan 8. sınıfa kadar ilkokul ve ortaokulun tüm sınıf seviyelerinde kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi alan öğrencilere destek olmak üzere matematik dersi kazanımlarıyla ilgili 6 kitaptan oluşan uyarlanmış etkinlikler seti Kasım ayında yayımlanmıştı.    Kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi alan öğrencilere yönelik ikinci ders desteği Hayat Bilgisi alanında hazırlandı. Hayat bilgisi dersi kazanımlarıyla ilgili 800'e yakın etkinliğin bulunduğu 3 kitaptan oluşan Hayat Bilgisi Seti paylaşıldı. Kitaplarda 1, 2 ve 3. sınıf konularına yer verildi. Etkinlikler, interaktif olarak orgm.meb.gov.tr/uyet adresinde erişime açıldı.   "Uzaktan eğitim sürecinde tüm arkadaşlarımız bir taraftan ders etkinlikleriyle ilgili çalışmalarını sürdürürken diğer taraftan ilave üretimlerle öğrencilerimizi desteklemek için büyük emek veriyorlar." diyen Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, daha önce tüm eğitim kademeleri ve sınıf seviyelerinde öğrenme kayıplarını en aza indirebilmek için çok sayıda kaynağın öğrencilerin kullanımına sunulduğunu hatırlattı.    Bakan Selçuk: "İlkokul ve ortaokulda tüm sınıf seviyelerinde kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi alan yaklaşık 300 bin öğrencimize yönelik ilk kez, kazanımlarla ilgili uyarlanmış etkinlikler setini paylaşmıştık. Bu paylaşımda odağımız matematik dersi olmuştu. Bugün yayımladığımız Hayat Bilgisi Seti ile özel gereksinimli öğrencilerimize yönelik desteklerimizi sürdürüyoruz. Genel eğitim müfredatındaki kazanımlarla ilgili etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerimiz için uyarladığımız setimizle konu kazanımlarının öğrencilerimiz için kalıcı olmasını amaçladık. Kaynaştırma/bütünleştirme öğrencilerimiz, ihtiyaç duyacakları konu ve kazanımlara, kitap ve etkileşimli dijital programdan ulaşabilecekler." dedi.   

 

Önümüzdeki günlerde, diğer derslerden de uyarlanmış etkinlik setleri paylaşılacağını duyuran Bakan Selçuk, süreci koordine eden Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Nezir Gül ve çalışma arkadaşlarına katkılarından dolayı teşekkür ettiğini belirtti.

Ara

Kemaliye Adnan Demirtürk İlkokulu (Vakfıkebir/Trabzon) 4/F sınıf öğretmeni Asuman Baltürk ve öğrencileri  eTiwinnig kapsamında yürüttükleri " Her Gün Yeni Bir Kitap, Yeni Bir Dünya" adlı projede okudukları  kitapları okulumuz 3/A sınıfına  hediye etti. 

Keşfettikleri yeni dünyaları okulumuz öğrencilerinin de keşfetmesi için bu kitapları okulumuza hediye olarak gönderen 4/F sınıf öğretmeni Asuman Baltürk ve değerli öğrencilerine teşekkür ediyoruz.

Kitapların dünyasından hiç çıkmamanız dileğiyle...

Ara

BASIN AÇIKLAMSI

Covid-19 salgını tedbirleri kapsamında uzaktan eğitim süreci, okullardaki sınavlar ve yarıyıl tatili takvimiyle ilgili Bakanlığımız tarafından bazı düzenlemeler yapılmıştır. Buna göre;

İlkokullarda sınav yapılmayacak, karne notları, ders etkinliklerine katılım puanı ile belirlenecektir. Ortaokul ve liselerde birinci döneme ait bir (1) yazılı/uygulama puanları ve performans notları üzerinden ölçme değerlendirme yapılacaktır. Sınav notu bulunmayan şubelerin sınavları, okul ortamında ve sosyal mesafe/hijyen tedbirlerine uygun olarak seyreltilmiş gruplar hâlinde gerçekleştirilecektir.

İller arası hareketliliğin azaltılması amacıyla sadece ortaöğretim öğrencileri, kendi isteklerine bağlı olarak, 28 Aralık 2020 Pazartesi gününe kadar velilerinin okul yönetimine başvurması halinde, öğrenim gördükleri okul ile aynı okul türünde olması kaydıyla o tarih itibariyle bulundukları illerde sınavlara katılabileceklerdir.

İlkokul, ortaokul ve liselerde uzaktan eğitim, 2020-2021 eğitim öğretim yılının ilk döneminin tamamlanacağı 22 Ocak 2021 Cuma gününe kadar devam edecektir.

22 Ocak 2021 tarihinden itibaren karne dağıtımları eğitim kurumu yönetimlerince, farklı gün ve zaman dilimlerine yayılarak yoğunluk oluşturmayacak şekilde planlanacaktır.

25 Ocak 2021 Pazartesi günü başlayacak yarıyıl tatil süresine ikinci dönemdeki bir haftalık ara tatil süresi de eklenmiştir.

2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci dönemi 15 Şubat 2021 Pazartesi günü başlayacaktır.

Ara

KOVİD-19'A ÖZEL SİTE

Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Kovid-19 salgını sürecinde Bakanlığın yaptığı çalışmalara daha kolay ulaşılması için hazırlanan "covid19.meb.gov.tr" internet sitesinin yayına açıldığını duyurdu. Millî Eğitim Bakanlığı; salgın sürecinde öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin Bakanlık çalışmalarıyla ilgili bilgileri kısa sürede edinmeleri ve kullanıcıların salgınla ilgili istediği envanterlere kolayca ulaşmasını hedefleyen "covid19.meb.gov.tr" internet sitesini kullanıma sundu.    Sitenin içeriğinde "Uzaktan Eğitim, Rapor, Yayın ve Bilgilendirmeler, Hijyen Koruma, Destek ve Teşvikler, Okulum Temiz, Yasal Düzenlemeler, Mesleki Gelişim" gibi salgın sürecini doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendiren birçok çalışma bulunuyor.    "covid19.meb.gov.tr" de salgın sürecinde öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarının aksamaması, öğretmenlerin mesleki gelişim imkânlarından haberdar olmaları, velilerin uzaktan eğitim ve salgınla ilgili bilgilerinin arttırılması hedeflendiği gibi okul yöneticilerinin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen faaliyetlere daha kolay ulaşmaları da amaçlanıyor.   Salgınla ilgili 7 ara yüz altında toplam 51 alt başlıkla kullanıcılarına "EBA Asistan ve MEB Asistan" imkânı sunan "covid19.meb.gov.tr", salgın süreciyle ilgili yanlış bilinenleri de düzeltmek için tasarlandı.     Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Salgın sürecinde Bakanlığımızın yapmış olduğu çalışmalara daha kolay ulaşılması için hazırladığımız 'http://covid19.meb.gov.tr' internet sitemiz yayına açılmıştır. Tüm öğrenci, veli ve meslektaşlarıma sizler için hazırlamış olduğumuz bu siteden faydalanmanızı tavsiye ederim." ifadelerini kullandı.

Ara

 

Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.

Unutmayalım ki engellilik birey ve ailesi için zorlu yaşam koşullarını beraberinde getirmekte ve onların yaşadığı sorunlarla baş etmeleri sürecinde bizlere görevler düşmektedir. Bu nedenle her alanda onların yaşamlarını kolaylaştırmak, yılın her günü onları anlamak için her gün birlikte çalışalım.

Hoşgörü, sevgi ve saygıyla daha güçlü bir ülkede hep birlikte yaşamı kucaklayalım.