T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / CİHANBEYLİ - Merkez Atatürk İlkokulu

Haberler

Mrt

Millî Eğitim Bakanlığınca,  velilerin okul müdürü ve öğretmen görüşmelerini dijital ortama taşıyan "okul randevu sistemi" hayata geçirildi.

Okul Randevu Sistemi ile birlikte veliler, öğretmen görüşmeleri için e-Devlet kullanıcı bilgileriyle okulların internet sitelerinden randevu alabilecek.

 

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in, birçok Batı ülkesinde uygulanan ve okul müdürü ile öğretmen üzerinde bir randevu sisteminin oluşturulması yönündeki açıklamasının ardından çalışmalara başlayan MEB Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü, öğretmen-veli görüşmeleri için yeni bir dijital uygulama geliştirdi.

 

Yazılım uzmanlarınca geliştirilen ve kullanıma açılan "Okul randevu sistemi" ile veliler, okulda eğitim alan çocuklarının durumunu görüşmek istedikleri öğretmenle görüşme zamanını ayarlayabiliyor.

 

Öğretmenlerin boş zaman dilimlerine göre randevu alınıyor

Veli-randevu sistemi ile okul yöneticileri, öncelikle veli görüşmeleri için öğretmenlerin zaman açısından uygunluğunu belirliyor.

 

Veliler, okulun internet sitesi üzerinden e-devlet kullanıcı bilgileriyle sisteme giriş yapıyor. Sistemde, öğretmenlerin müsaitlik tablosundan boş olan zaman dilimleri için randevu talebinde bulunabiliyor.

 

Randevu alınacak haftadan önceki cuma günü öğle saatine kadar sistem açık tutulacak. Aynı gün öğleden sonra ise okul yönetimleri öğretmenlere randevu saatlerini bildirecek.

 

Veli, sistem üzerinden giriş yaptıktan sonra randevu talep edebildiği gibi aktif ve eski randevularını görebilecek ve günü gelmemiş randevusunu iptal edebilecek.

Mrt

Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerinin takibi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik hazırlanan yeni örnek etkinlikler ve ölçme araçları yayımlandı.

Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımının benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik yeni örnek etkinlikler ve ölçme araçları hazırlandı.   Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından daha önce yayımlanan etkinliklere ek olarak ilkokullar için Türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinden süreç odaklı ve durum belirlemeye yönelik hazırlanan etkinlikler yayımlanarak öğretmenlerin kullanımına sunuldu.   "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri"ne ulaşmak için tıklayınız.

Mrt

Millî Eğitim Bakanlığı, okul öncesi dönemden itibaren çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla öykü türünde materyaller geliştirerek "365 Gün Öykü" platformu oluşturdu.

Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, erken çocukluk döneminden itibaren çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmanın yanı sıra çocukların kelime hazinesini artırmak, dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirmek için "365 Gün Öykü" adlı internet platformu oluşturdu.   Çalışma kapsamında, "365gunoyku.meb.gov.tr" internet sitesi üzerinde çeşitli edebî türleri yansıtan 53 adet resimli okul öncesi öykü kitabı geliştirilerek kullanıma sunuldu. Kitapların yazım, çizim ve tasarım çalışmaları öğretmenler tarafından gerçekleştirildi. Kitaplarda öykü, bilmece-bulmaca, sözcüksüz resimli kitaplar, tekerleme, şiir, kavram ve gezi türlerine yer verildi.   Çevre okuryazarlığı ve iklim değişikliği konularını da kapsayan kitaplarla küresel sorunlara ilişkin duyarlılığın geliştirilmesi de hedeflendi.   Ayrıca Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün katkılarıyla "365 Gün Öykü" setteki kitapların seslendirmesi de yapıldı.

Şbt

Millî Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerinin takibi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik hazırlanan yeni etkinlik örnekleri ve ölçme araçları yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımının benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik yeni etkinlik örnekleri ve ölçme araçları hazırlandı.   Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce durum belirlemeye yönelik daha önce yayımlanan etkinliklere ek olarak ilkokullar için Türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinden süreç odaklı ve oyun temelli yeni etkinlikler öğretmenlerin kullanımına sunuldu.   Bundan sonraki süreçte de benzer örnek ölçme araçları hazırlanarak yayımlanacak.    Tüm "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri"ne ulaşmak için tıklayınız.

Şbt

Millî Eğitim Bakanlığınca 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 stratejinin yer aldığı MEB 2024-2028 Stratejik Planı yayımlandı.

Bilindiği gibi 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun "Stratejik planlama ve performans esaslı program bütçe" başlıklı 9. maddesi gereğince kamu idareleri; kalkınma planları, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen politikalar, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlıyor.   Bu kapsamda hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nda 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 strateji yer alıyor.   Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı çalışmaları kapsamında öncelikli olarak program ve alt program analizi, uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, mevzuat analizi ile üst politika belgeleri ve paydaş görüşlerinin analizi gerçekleştirildi. Bu doğrultuda 94 bin 747 iç paydaş ile 16 bin 726 dış paydaşın planın gelişimine yönelik görüşü alındı.   Stratejik planda yedi amaç, bu amaçlar altında beş yıllık hedefler, bu hedeflerin ölçülmesine ilişkin performans göstergeleri ve hedefleri gerçekleştirmeye yönelik somut adımların yer aldığı stratejiler yer alıyor. Ayrıca, hedeflerin beş yıllık perspektifte yaklaşık maliyetlerinden yola çıkılarak tahmini kaynak ihtiyaçları hesaplandı. Planda yer alan amaç ve hedeflerin gerçekleşme durumlarının takip edilebilmesi için "Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Modeli" oluşturuldu.   Geleceğe yönelik stratejilerinin uygulanmasında şeffaf, güvenilir ve hesap verilebilirliği sağlayan bir ortamı tesis ederek kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak şekilde hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı, eğitim paydaşları için önemli bir kılavuz görevi görecek. Plan uygulanmakta olan stratejik yönetim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak orta ve uzun vadeli planlanma, çok yıllık bütçeleme, performans göstergelerini belirleme ve izleme, değerlendirme ile raporlama süreçlerini kapsıyor.   Eğitim gibi önemli ve gerekli bir toplumsal ögeye ilişkin oluşturulan bu stratejik plan, kurumsal anlamda değişen koşullara uyum sağlanmasını, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını ve hesap verebilen saydam bir yönetim anlayışını pekiştirecek bir üst politika belgesi niteliği taşıyor.   Bu bağlamda şekillenen MEB 2024-2028 Stratejik Planı; Türkiye Yüzyılı hedeflerine ulaşılması için eğitimde erişim ve fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine çok boyutlu destek sağlanması, beceri ve süreç odaklı ölçme ve değerlendirme mekanizmasının geliştirilmesi, öğretim programlarının çağın ihtiyaçlarına cevap verecek ve geleneksel kültürümüzü ihtiva edecek şekilde sürekli güncellenmesi, uluslararası ve yurt dışı eğitim iş birliklerinin sağlanması ve mesleki eğitimin güçlendirilmesi konularına odaklanıyor.   "Stratejik planlama, bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu" Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024-2028 Stratejik Planı'na ilişkin sunuş bölümünde yaptığı değerlendirmede bireylerin yaşadığı topluma uyum sağlaması, kişilik kazanması, iyi bir insan ve vatandaş olmasının ancak nitelikli bir eğitim vasıtasıyla gerçekleşeceğini vurgulayarak, "Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılı olan Türkiye Yüzyılı'nda kurumların belirlediği hedeflere ulaşmasında temel yapı taşlarından biri olan stratejik planlama, Bakanlığımızın yürüttüğü faaliyetlerin yönetiminde ve millî eğitim alanında atılacak adımlarda bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır." dedi.   Bakanlığın öncelikli hedefleri arasında motivasyonu yüksek, öz güven sahibi, merak eden, sorgulayan, analiz yapabilen ama aynı zamanda erdemli, merhametli ve vicdanlı gençler yetiştirmek olduğunu ifade eden Tekin, şunları söyledi: İstiklalden istikbale Türkiye Yüzyılı'nı inşa etmek vizyonu ile gelenek ve gelecek arasında sağlam köprüler kuracağımızdan eminiz. Ülkemiz; sahip olduğu değerleri, birikimleri, 2053, 2071 hedefleri ve Türkiye Yüzyılı vizyonuyla gerçekten büyük bir ülkedir. Cumhuriyetimizin 100. yılının görkeminin gücü ile önümüzdeki yüzyılın planlarını yapmak, projeksiyonunu çizmek ve önümüzdeki yüzyılın ana gücünün Türkiye ve Türk milleti olması maksadıyla görevimiz olan maarif davasını layıkıyla yürüteceğimize inancım tamdır. En kıymetli hazinemiz olan evlatlarımıza ilişkin bizi bu hedeflerimize ulaştıracak, istikbalimizin mimari yapısını oluşturacak olan Türkiye Yüzyılı hedefimizin yol göstericisi ve toplumsal eğitim seferberliğimizin belgesi olacağına inandığım Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nı kamuoyuna sunmaktan, belirlediğimiz hedefler doğrultusunda azim ve kararlılıkla çalışacağımızı bildirmekten kıvanç duyarım."   Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'na ulaşmak için tıklayınız.

Ock

9 Eylül 2023 tarihinde yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nde ilkokullarda süreç odaklı değerlendirme yaklaşımı kapsamında öğrencinin öğrenmesini artıran ölçme araçları kullanılması gerektiği belirtilmiştir. Bu doğrultuda öğrenme ve öğretme sürecini düzenlemeye yönelik öğretmen ve öğrenciye dönüt veren bir ders işleme süreci hedeflenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesine yönelik mesleki gelişimlerinin desteklenmesi ve etkinlik temelli uygulama örnekleriyle biçimlendirici değerlendirme konusunda öğretmenlere rehberlik etmesi amacıyla "İlkokul Türkçe Dersi Biçimlendirici Değerlendirme" videosu hazırlanmıştır.

Yönetmelik'te ayrıca Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinde öğrencilerin dört dil becerisini ölçmeye yönelik yazılı ve uygulamalı sınavların yapılması gerektiği vurgulanmıştır. Ortaokul ve lise kademelerinde söz konusu derslerin sınavlarının yapılmasında öğretmenlere rehberlik etmesi amacıyla "Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ile Yabancı Dil Derslerinin Uygulamalı Sınavları" videosu hazırlanmıştır.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan bu videolar Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA)'nda yayımlanmıştır.

"İlkokul Türkçe Dersi Biçimlendirici Değerlendirme" videosuna ulaşmak için tıklayınız.

"Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ile Yabancı Dil Derslerinin Uygulamalı Sınavları" videosuna ulaşmak için tıklayınız.

Ock

09/09/2023 tarihli ve 32304 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği"ne istinaden öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımına yönelik biçimlendirici değerlendirme etkinlik örnekleri ve ölçme araçları hazırlandı.

Genel Müdürlüğümüz tarafından daha önce yayımlanan etkinliklere ek olarak ilkokul Türkçe dersi kapsamında süreç odaklı ve oyun temelli yeni etkinlikler öğretmenlerimizin kullanımına sunuldu.

Bundan sonraki süreçte de örnek etkinlik ve ölçme araçları hazırlanarak yayımlanmaya devam edilecektir.

"Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri"ne ulaşmak için tıklayınız.

Türkçe

1. Sınıf 

Konuşma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

2. Sınıf 

Okuma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

Yazma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

3. Sınıf 

Okuma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

Yazma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

4. Sınıf 

Konuşma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

Okuma becerisi etkinlik örneği için tıklayınız.

Ock

Bilim ve Sanat Merkezleri öğrenci tanılama ve yerleştirme sürecine ilişkin işlemler 1, 2 ve 3. sınıf düzeyinde genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında başladı.

 

"Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Kılavuzu" doğrultusunda ilkokul yöneticileri, rehber öğretmen/psikolojik danışmaları ile ilkokul 1, 2 ve 3. sınıf öğretmenlerine özel yetenekliler ve BİLSEM tanılama süreci hakkında bilgilendirme toplantıları 02 - 05 Ocak 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

 

Bilgilendirme toplantılarında kullanılma üzere yetenek alanlarına yönelik tanıtım videoları yayımlanmıştır.

 

 

BİLSEM Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Süreci Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız.

Genel Zihinsel Yetenek Alanı Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız.

Resim Yetenek Alanı Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız.

Müzik Yetenek Alanı Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız.

Ock

Kılavuza göre, BİLSEM öğrenci tanılama sürecine ilişkin işlemler ilkokul 1, 2 ve 3. sınıf düzeylerinde genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında gerçekleştirilecektir.

 

İl tanılama komisyonları tarafından 02 - 05 Ocak 2024 tarihleri arasında ilkokul yöneticileri, rehber öğretmen/psikolojik danışmaları ile ilkokul 1,2 ve 3. sınıf öğretmenlerine özel yetenekliler ve BİLSEM tanılama süreci hakkında bilgilendirme toplantıları yapılacaktır.

 

Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanları için Kılavuzda belirtilen gözlem formları doldurularak başlayan aday gösterme süreci, okul yönlendirme komisyonları tarafından yürütülecek. Okul yönlendirme komisyonu; okul müdürü başkanlığında müdür yardımcıları, rehber öğretmen/psikolojik danışmanlar ve 1, 2 ve 3. sınıf düzeyinden okul müdürünün belirleyeceği en az birer sınıf öğretmeninden oluşturulacak.

 

Her okulda 1, 2 ve 3. sınıf düzeylerinden her bir sınıf düzeyindeki toplam öğrenci sayısının en fazla yüzde 20'si aday gösterilebilecek. Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecek.

 

Öğrencilerin yetenek alanlarına göre aday gösterilme işlemleri 08-19 Ocak 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

 

 

 

2023-2024 Yılı Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Kılavuzu'na ulaşmak için tıklayınız.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımının benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik yeni etkinlik örnekleri ve ölçme araçları hazırlandı.

Genel Müdürlüğümüz tarafından durum belirlemeye yönelik olarak daha önce yayımlanan etkinliklere ek olarak ilkokullar için matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinden süreç odaklı ve oyun temelli yeni etkinlikler öğretmenlerimizin kullanımına sunuldu.

Bundan sonraki süreçte de benzer örnek ölçme araçları hazırlanarak yayımlanmaya devam edilecektir.

"Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri"ne ulaşmak için tıklayınız.

 

Matematik

1. Sınıf Matematik etkinlik örneği için tıklayınız.

2. Sınıf Matematik etkinlik örneği için tıklayınız.

3. Sınıf Matematik etkinlik örneği için tıklayınız.

4. Sınıf Matematik etkinlik örneği için tıklayınız.

 

Hayat Bilgisi / Sosyal Bilgiler

1. Sınıf Hayat Bilgisi etkinlik örneği için tıklayınız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi etkinlik örneği için tıklayınız.

3. Sınıf Hayat Bilgisi etkinlik örneği için tıklayınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler etkinlik örneği için tıklayınız.

 

Fen Bilimleri

3. Sınıf Fen Bilimleri etkinlik örneği için tıklayınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri etkinlik örneği için tıklayınız.

Kas

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından süreç odaklı değerlendirme yaklaşımı kapsamında ilkokul düzeyindeki öğrencilerin Türkçe dersi akademik gelişim düzeylerinin izlenmesi amacıyla biçimlendirici değerlendirmeye yönelik örnek etkinlikler ve ölçme araçları hazırlandı.

Genel Müdürlüğümüzce diğer derslerde yayımlanan etkinliklere ek olarak Türkçe dersinde de süreç odaklı ve durum belirlemeye yönelik etkinlikler hazırlanıp öğretmenlerimizin kullanımına sunuldu.

Örnek ölçme araçları, Genel Müdürlüğümüz internet sayfasında yayımlanmaya devam edecektir.

"Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri"ne ulaşmak için tıklayınız.

Kas

Millî Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerinin takibi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik hazırlanan yeni örnek etkinlikler ve ölçme araçları yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımının benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik yeni örnek etkinlikler ve ölçme araçları hazırlandı.   Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından daha önce yayımlanan etkinliklere ek olarak ilkokullar için matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinden süreç odaklı ve durum belirlemeye yönelik hazırlanan etkinlikler yayımlanarak öğretmenlerin kullanımına sunuldu.   Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örneklerine ulaşmak için tıklayınız.

Ekm

Yazılı ve uygulamalı sınavlar ile değerlendirmelerine ilişkin usul ve esasları belirleyen Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi yayımlandı.

"Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği", 9 Eylül 2023 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanmıştı. Bu bağlamda, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel örgün eğitim kurumlarında uygulanacak sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenleyen "Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi" ise 11 Ekim 2023 tarihi itibarıyla yayımlanarak yürürlüğe girdi.   Yönerge ile yazılı ve uygulamalı sınavlar ve bu sınavların değerlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi.   Yönerge'de konu soru dağılım tablolarına göre hazırlanacak ortak yazılı sınavlar kapsamında millî eğitim müdürlüklerinin sorumlulukları belirlendi. Ortak yazılı sınavlarda soruların nasıl olacağı, sınavların nasıl uygulanacağı ve değerlendirileceği açıklandı.   Yönerge'ye göre iki aşamada gerçekleştirilecek olan Türkçe ve yabancı dil derslerinin sınav puanları; yazılı sınavın %50'si, dinleme sınavının %25'i ve konuşma sınavının %25'i alınarak hesaplanacak. Türk dili ve edebiyatı dersinin sınav puanları ise yazılı sınavın %70'i, dinleme sınavının %15'i ve konuşma sınavının %15'i alınarak hesaplanacak. Böylelikle "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" becerileri ölçülecek.    İlkokullarda öğrencilerin Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılacak. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi ön plana alınacak. Ayrıca ilkokullarda süreç odaklı değerlendirmeye yönelik çalışmalar yapılacak.   Süreç odaklı değerlendirme yaklaşımıyla öğretim sürecinde neler yapıldığı ve öğrencideki gelişimin ne düzeyde olduğunu ortaya koyan durum değerlendirilmesi yapılacak. Böylece öğrencinin sürecin başında bulunduğu nokta ile sürecin sonundaki gelişim seviyesi ortaya konacak. Öğrencinin gelişimi periyodik olarak izlenecek ve öğrenci ile velisine geri bildirim verilecek.    Ortak yazılı sınavlara mazeretleri nedeniyle katılamayan öğrenciler için mazeret sınavı yapılacak. Ayrıca bu sınavlara yönelik iş ve işlemlerin neler olduğu, Yönerge'de yerini aldı.   Yönerge'ye ulaşmak için tıklayınız.

Eyl

Millî Eğitim Bakanlığınca, ilkokullarda ölçme değerlendirme çalışmalarına yönelik test sistemi yerine geliştirilen "süreç odaklı" öğrenme yaklaşımı kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye dayalı örnek ölçme araçları yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığınca, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımın benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik örnek ölçme araçları hazırlandı.    Biçimlendirici değerlendirme sürecinde ölçme araçları ders etkinliklerinin bir parçası olarak kullanılırken böylece öğrenciye anında geri bildirim veriliyor.   Biçimlendirici değerlendirmeye yönelik ilgili mevzuatta yer alan "Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4'üncü sınıflarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, ders öğretmenlerince sürekli yapılır. Öğrencilerin gelişim düzeyleri; öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilir." hükmü ile "İlkokullarda öğrencilerin Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla 'dinleme, konuşma, okuma ve yazma' becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılır." hükmü gereğince Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce  "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" hazırlandı.    Bundan sonraki süreçte de benzer örnek ölçme araçları hazırlanarak yayımlanacak.   Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örneklerine ulaşmak için tıklayınız.

İlkokulların farklı sınıf düzeyleri için hazırlanan ve süreç odaklı değerlendirmeyi temel alan biçimlendirici değerlendirme örnekleri yayımlanmıştır. Örneklere ulaşmak için aşağıdaki bağlantılara tıklayınız. 

 

1. Sınıf Türkçe Okuma-Yazma Becerisi Örneği

1. Sınıf Hayat Bilgisi Örneği

2. Sınıf Türkçe Yazma Becerisi Örneği

2. Sınıf Hayat Bilgisi Örneği

3. Sınıf Türkçe Okuma Becerisi Örneği

3. Sınıf Hayat Bilgisi Örneği

4. Sınıf Türkçe Konuşma Becerisi Örneği

4. Sınıf Türkçe Okuma Becerisi Örneği

4. Sınıf Matematik Örnek-1

4. Sınıf Matematik Örnek-2

4. Sınıf Fen Bilimleri Örneği

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Örnek-1

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Örnek-2

Tem

2023-2024 eğitim öğretim yılında ana sınıfı, ilkokul 1. sınıf ve ortaokul 5. Sınıf öğrencileri için e-Kayıt sonuçları e-Devlet Kapısı'nda "Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okulları Adrese Göre Kayıt Okulu Sorgulama (e-Kayıt)" hizmeti üzerinden erişime açıldı.   Veliler, çocuklarının yerleştirildiği okulu e-devlet sistemi üzerinden öğrenebilecek.   e-Devlet Kapısı üzerinden ilgili hizmete erişmek için tıklayınız.